Digitale Toegankelijkheid

Bij Dariuz streven we ernaar om onze website en klantenportal toegankelijk te maken voor iedereen. Hoewel onze website en portaal nog niet volledig WCAG-proof zijn, voldoen de vragenlijsten in de klantportal wel aan de richtlijnen van de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 niveau AA. Dit betekent dat onze vragenlijsten gebruiksvriendelijk en toegankelijk zijn voor iedereen.

Level AA conformance, W3C WAI Web Content Accessibility Guidelines 2.2

Onze Toegankelijkheidsdoelen:

  • Waarneembaar: We zorgen ervoor dat alle informatie en componenten van de gebruikersinterface waarneembaar zijn voor gebruikers. Dit betekent onder andere dat we tekstalternatieven bieden voor niet-tekstuele content en dat we zorgen voor voldoende contrast tussen tekst en achtergrond.
  • Bedienbaar: Onze website is volledig te gebruiken zonder muis. Alle functies zijn toegankelijk via het toetsenbord. Daarnaast krijgt gebruikers voldoende tijd om informatie in de vragenlijsten te lezen en verwerken.
  • Begrijpelijk: We maken onze content begrijpelijk en voorspelbaar. Dit houdt in dat we duidelijke en eenvoudige taal gebruiken, consistente navigatie bieden en gebruikers helpen fouten te voorkomen en te herstellen.
  • Robuust: Onze website is compatibel met verschillende technologieën, waaronder hulptechnologieën zoals schermlezers. We zorgen ervoor dat onze website correct functioneert op verschillende browsers en apparaten.

Onze Toegankelijkheidsmaatregelen:

    • Tests en audits
      We voeren met enige regelmaat tests en audits uit om te zorgen dat onze website voldoet aan de WCAG 2.1-richtlijnen.
    • Training en bewustwording
      Training van ons team om bewustzijn en kennis rond digitale toegankelijkheid te vergroten.
    • Actieve feedback
      Gebruikers kunnen toegankelijkheidsproblemen melden via verschillende kanalen. Zo kunnen we knelpunten snel opsporen en oplossen.
    • Toegankelijkheidshulp
      Al onze vragenlijsten zijn voorzien van de mogelijkheid om de tekstgrootte aan te passen, het contrast van de webpagina naar licht of donker te zetten, en een voorleeshulp waarbij de tekst zin voor zin voorgelezen wordt.
    • Meertaligheid
      Onze vragenlijsten zijn tijdens het invullen beschikbaar in meerdere talen om een breder publiek te bereiken.

Contact:

Als je problemen ondervindt bij het gebruik van onze website of klantportal, of suggesties hebt voor verbetering, neem dan contact met ons op via helpdesk@dariuz.nl.